Onze missie

De Compassiecompany wil meer vrede en geluk in de wereld brengen door een samenleving te stimuleren, waarin welzijn boven welvaart wordt gesteld. Vaak is de realiteit juist andersom. Wij geloven dat geluk ontstaat vanuit ontspanning en gezondheid. Dit leidt tot persoonlijke groei en de zorg voor onszelf en onze omgeving (school, bedrijf, gezin etc.). Ons doel is een bijdrage te leveren aan een rijk, zinvol en waardevol leven voor iedereen. Zelfontplooiing, persoonlijke groei en het vormen van je identiteit is een prachtig en levenslang proces. Jezelf, de wereld en je plek daar in kennen, geeft veel voldoening en betekenis.

Volgens ons is het doel van het leven niet om altijd gelukkig te zijn, maar om te lachen als er wat te lachen valt en te huilen als er wat te huilen valt.

Actueel: Het verband tussen Burn-out, het bewaken van je grenzen en je ademhaling

Ga je altijd voor een ander opzij? Heb je al ja gezegd voordat je voelde of dat klopte? Zeg jij steeds sorry ook als het niet nodig is? Als er in je jeugd geen ruimte voor je emoties was, of als je het gevoel had dat je er niet mocht zijn, dan ben je expert geworden in onzichtbaar zijn. Als we te weinig ruimte innemen, gaan we hett compenseren. We ggaan anderen domineren, of ontwikkelen eetstoornissen. We kunnen zelfs ziek worden. Maar liefst 1 op de 7 werkende mensen in ons land , heeft te maken met een burn-out of stressgerelateerde klachten.

In een 8-weekse mindfulness training leer je om je spanning los te laten en te voelen:

  • Veel mensen onderdrukken onbewust gevoelens en emoties door in het buikgebied spieren aan te spannen. Dan span je de middenrifspier, de psoas (de spier die de ruggengraag met de benen verbindt, ook wel de spier van de ziel genoemd) en de hulpspieren in de rug en de ribben aan. Dat op spanning houden van spieren kost kracht en energie.
  • Spanningsgrelateerde klachten uiten zich vaak in het buikgebied. Spanning in het buikgebied zorgen ervoor dat je ademhaling omhoog gaat, naar je borstgebied. Hierdoor ga je oppervlakkiger ademen om dezelfde hoeveelheid lucht binnen te krijgen. Hierdoor krijg je een onrustig gevoel. Dit kan een vicieuzecircel worden, waarbij het steeds lastiger wordt om je te ontspannen. Het is belangrijk om met een zachte buik te ademen, zeker als je tegen een burn-out zit.
  • Niets is zo veelzijdig en effectief als bewust ademhalen. Bewust ademhalen kan zorgen voor meer vitaliteit, meer ontspanning en een leeg hoofd. Neem zelf het heft in handen en start met een mindfulness training.

Kosten: Workshop van 8 uur bij minimaal 6 en maximaal 15 deelnemers: 85 euro per deelnemer. Inclusief lunch, koffie en thee.

Locatie: 't Pand aan de Kerksteeg 5 in Middelburg. Andere locatie in overleg.

Mindfulness voor volwassenen en kinderen

Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) training is in de jaren 80 geintroduceerd door de Amerikaan Jon Kabat-Zinn. De training vraagt van jou om op een milde wijze om te gaan met jezelf, je pijn, boosheid, verdriet en stress. Mindfulness vraagt je om je niet te vereenzelvigen met de emotie van dit moment. We zijn meer dan dat. We zijn in staat om er op een gezonde, eenvoudige wijze verandering in te brengen. Een verandering die ons leven kan wijzigen. Lees meer over mindfulness.

Mindfulness trainingen op maat zijn beschikbaar voor scholen en bedrijven. 

Lu Jong - Tibetaanse Yoga

De Tibetaanse leraar Tulku Lobsang Rinpoche heeft deze traditionele heilzame oefeningen in het Westen geïntroduceerd. De Lu Jong bewegingen zijn voor de Westerse mensen en zuiveren ons lichaam  en geest, brengen ons weer in balans en lossen blokkades op.

De vloeiende bewegingen worden gecombineerd met een bewuste ademhaling en kunnen door iedereen uitgevoerd worden.

De bewegingen zijn krachtig en hebben direct een gunstig effect op de vitaliteit, gezondheid, kracht, innerlijke rust en het (lichaams)bewustzijn. Ook wordt het zelfhelend vermogen van het lichaam geactiveerd.

Geschikt voor alle leeftijden.


Coaching

Je kiest richting op het gebied van een gezin, carriére, familie, persoonlijke relaties, ambities en nog veel meer. Deze richtingen vormen een groot deel van jouw toekomst.

Daarom is het belangrijk dat je keuzes maakt waar jij echt achter staat. We gaan op zoek naar je kernwaarden en passies en geven je instrumenten om bewust te leven en meer gelukkig te zijn.

We passen o.a. de volgende methodes toe:

  • Mindfulness (minimaal 5 sessies)
  • Acceptance and Commitment Therapy (ACT)
  • Oplossingsgericht werken
  • Geweldloos verzet
  • Familieopstellingen