DE COMPASSIECOMPANY

Mindfulness training, coaching en begeleiding - persoonlijk, groepen, scholen en bedrijven. Helena Postma is mindfulness (MBSR) trainer categorie 1 en lid van de VMBN. Vergoeding door zorgverzekeraar mogelijk. Kom in beweging en begin te lopen ...


Mindfulness en ACT

Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) training is in de jaren 80 geintroduceerd door de Amerikaan Jon Kabat-Zinn. De training vraagt van jou om op een milde wijze om te gaan met jezelf, je pijn, boosheid, verdriet en stress. Mindfulness vraagt je om je niet te vereenzelvigen met de emotie van dit moment. We zijn meer dan dat. We zijn in staat om er op een gezonde, eenvoudige wijze verandering in te brengen. Een verandering die ons leven kan wijzigen. Lees meer over mindfulness.

Acceptance and commitment therapy (ACT) heeft mindfulness als onderdeel maar voegt er een component van actief handelen aan toe. Lees meer over ACT.

Mindfulness trainingen op maat zijn beschikbaar voor scholen en bedrijven. Lees hier meer over de mogelijkheden.

Lu Jong - Tibetaanse Yoga

De Tibetaanse leraar Tulku Lobsang Rinpoche heeft deze traditionele heilzame oefeningen in het Westen geïntroduceerd. De Lu Jong bewegingen zijn voor de Westerse mensen en zuiveren ons lichaam  en geest, brengen ons weer in balans en lossen blokkades op.

De vloeiende bewegingen worden gecombineerd met een bewuste ademhaling en kunnen door iedereen uitgevoerd worden.

De bewegingen zijn krachtig en hebben direct een gunstig effect op de vitaliteit, gezondheid, kracht, innerlijke rust en het (lichaams)bewustzijn. Ook wordt het zelfhelend vermogen van het lichaam geactiveerd.

Geschikt voor alle leeftijden.


Coaching

Je kiest richting op het gebied van een gezin, carriére, familie, persoonlijke relaties, ambities en nog veel meer. Deze richtingen vormen een groot deel van jouw toekomst.

Daarom is het belangrijk dat je keuzes maakt waar jij echt achter staat. We gaan op zoek naar je kernwaarden en passies en geven je instrumenten om bewust te leven en meer gelukkig te zijn.

We passen o.a. de volgende methodes toe:

  • Mindfulness (minimaal 5 sessies)
  • Acceptance and Commitment Therapy (ACT)
  • Oplossingsgericht werken
  • Geweldloos verzet
  • Familieopstellingen